Recenzie: Căutând-o pe Alaska

Looking For Alaska-John Green 

"I may die young, but at least I'll die smart."
Căutând-o pe Alaska este primul roman al lui John și în același timp, romanul care l-a făcut faimos. În ciuda faptului că acest roman a fost cel care l-a făcut cunoscut, încă nu s-a făcut ecranizare după ea, în timp ce după operele lui: Orașe de hârtie și Sub aceeași stea, deja putem viziona filme. Dar să nu vă panicați, John a confirmat că și după această carte o să fie ecranizare, numai nu știe când. 
Autorul a și declarat că el în rolul lui Alaska, o imaginează pe Taylor Swift. 
În fine, Căutând-o pe Alaska este cartea pe care se bat foarte mulți. Unii spun că cartea nu merită iar alții spun că aceasta este cea mai frumoasă carte. 
Vă spun acum, EU NU MĂ TEM SĂ-MI EXPRIM OPINIA, chiar dacă unii o să vină să-mi spună că; Cum poți să spui așa ceva despre cartea aceasta? Tu nu ai gusturi... și bla bla bla. 
Dacă nu vă place ce scriu despre o carte, nu trebuie să citiți recenzia până la capăt. Nu scriu recenzia aceasta ca după aceea să primesc mesaje că nu am spus adevărul, scriu această recenzie pentru că simt că trebuie să vă spun cum m-a făcut cartea aceasta să simt. Sper că recenzia mea o să îi ajute pe cei care încă n-au avut șansa sau n-au fost siguri despre cumpărarea cărții.
Cartea prezintă o tema mai diferită de celălate cărți YA și acest lucru mi-a plăcut. Cartea în sine este interesantă dar sunt niște momente când mă plictiseam. Mi-a plăcut cartea, nu spun că nu dar totuși n-aș spune că este cea mai faină carte pe care am citit-o până acum. Gustul meu la cărți s-a schimbat de când am citit această carte, și acesta este motivul pentru care nu consider cartea aceasta cea foarte mare. 
Cartea prezintă o poveste unică care chiar mi-a plăcut, dar dacă cineva m-ar pune să aleg între Căutând-o pe Alaska și The Summer I Turned Pretty, aș alege a doua varintă. 
Nu știu de ce, poate că din cauza faptului că nu sunt mare ană a cărților romantice, chiar sunt puține cărți romantice care mi-au plăcut, eu sunt mai mult genul de persoană care citește o carte romantică dar cu multă acțiune sau cu ceva SF/Fantasy. Oricum, Căutând-o pe Alaska este o carte dulce și care are o poveste mai diferită, dar dacă ești mai mult persoana care iubește acțiunea, atunci cartea aceasta nu este pentru tine. 
În carte este vorba despre un băiat numit Miles care decide să meargă la o școală cu internat. Băiatul nu are prieteni, este singuratic dar școala cu internat îi schimbă viața. Acesta își face prieteni, primul fiind colegul lui de cameră, Colonelul care îi prezintă pe Takumi și pe Alaska. Aceștia fac multe prostii împreună și încearcă să-îi prezinte Rolofeiului (Miles) cum este să mergi la școală la Culver Creek. Totul începe ca o poveste de dragoste, Miles se îndrăgostește în Alaska și vrea ca aceasta să-l observe dar între timp, totuși începe să se întâlnească cu o fată din ROMÂNIA, 
Totul se schimbă după ce gașca de prieteni decide să facă o farsă. După ce farsa se termină cu succes, toți se întorc la viața lor dar o noapte schimbă totul. 
După ce Alaska, Rotofeiul și Colonelul merg în camera fetei și încep să bea alcool totul cade în ceață iar dimineața următoare, Vulturul îi informează pe cei din școală la Alaska a murit. 
Dar cei doi băieți nu vor să creadă că a murit pur și simplu și încep să investigheze. 
Dar cine credea că adevărul era totul timpul acesta în fața lor? 
Tot ce trebuia să facă, era să-și deschidă ochii. 

Acțiunea începe cu câteva pagini înainte de moartea Alaskei, deci de la jumătatea cărții. Eu nu spun să cumpărați cartea, nici să nu o cumpărați, este alegerea voastră. 

Descrierea cărții

Înainte. Miles Halter-un adolescent singuratic pasionat de cuvintele rostite de personaje celebre în ultimele lor clipe din viață - pleacă la școal cu internat Culver Creek în căutarea a ceea ce Rabelais numea Marele Necunoscut.

Acest Necunoscut se dovedește mai tulburător decât și-ar fi imaginat vreodată câdn în noul său cerc de prieteni își face intrarea seducătoare Alaska Young. Inteligentă, amuzantă. imprevizibilă, Alaska îl atrage într-o lume misterioasă de lumini și umbre, ce stă sub semnul ultimelor cuvinte ale lui Simon Bolivar, faimosul general imortalizat de Gabriel Garcia Marquez: Cum o să mai ies eu din labirintul ăsta?

După. Nimic nu mai fi la fel. 
Primul Prieten. Prima Iubire. Ultimele Cuvinte. 

Citate care te fac să vrei să cumperi cartea

"How do you get out of the labyrinth of suffering?" 

"If only we could see the endless string of consequences that result from our amalleat actions. But we can't know better until until knowing better is useless." 

"When I look at my room, I see a girl who loves books." 

"I go to seek a great perhaps." 

"I don't know where over there is. But I it's somewhere. And I hope It's beautiful."

Comentarii

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Oh! Sunt total deacord cu recenzia ta. Eu deja de pe la jumatatea capitolului "Dupa", cam pe la sfarsit, nici n-am mai continuat sa o citesc. Am citit insa recenzii, cum ca se termina cu fereratul Rotofeiului. Nu m-am straduit sa o mai continui😏 Per total imi place recenzia ta doar ca ai dat cam multe spoilere. Pwpek💋💋

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur să îți place :) Am încercat să nu dau prea multe spoilere dar trebuia să-mi exprim opinia despre câteva capitole :)))
      Pwp

      Ștergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare