Recenzie: Negru ca Abanosul (Albă-ca-Zăpada 3)

Negru ca abanosul -Simukka Salla

"-Chiar și-ai imaginat că poți să mă scoți la pinic în decembrie? l-a întrebat Lumikki. 
-Desigur. Am pătură și tot."
După ce am avut destul talent să nu observ pe copertă că scrie Al treilea volum al trilogiei, am cumpărat cartea Negru ca Abanosul, și trebuie să recunosc că n-am regretat. 
Am citit cartea fără să citesc primele 2 volume, și am înțeles aproape tot. Erau unele lucruri care m-au pus pe gând dar în rest, totul a fost foarte clar. Cartea nu e groasă, are numai 159 de pagini dar este foarte palpitantă și deosebită. 
Descrierea în sine deja m-a captivat, și m-a făcut să cumpăr cartea. Cu siguranță o să cumpăr primele volumedin trilogie în anul acesta, după ce termin cărțile pe care le am deja pe raft așteptând. 
Negru ca Abanosul este une dintre puținele cărți YA care nu se termină cu o scenă romantică. Și aici avem un triunghi de dragoste, dar totuși un triunghi diferit de cele de care suntem obișnuite. 
Cartea aceasta, este misterioasă, frumoasă și are momentele ei romantice, dar nu e foarte exagerat, lucru care mie mi îmi convine foarte mult.
Cartea am terminat-o foarte repde, fiind interesantă și destul de scurtă. Chiar dacă la început mi se părea că are puține pagini, credeam că nu o să se termine cum trebuie și că totul o să fie un deastru, dar trebuie să recunosc că Simukka m-a surprins. Autoarea chiar știe cum să înghesuie o poveste fascinantă în câteva pagini. Descrierea ei este foarte precisă, detaliată și acest lucru m-a cam surprins. Modul ei de scris deja în sine este perfectă, chiar are talent și este foarte păcat că puțini o cunosc. Acesta este una dintre motivele din cauza cărora scriu acum acest articol. 
Sunt multe autoare/mulți autori care sunt foarte talentați și n-au prea fost descoperiți, fapt care mă întristează destul de mult.
Din punctul meu de vedere, Simukka este un geniu. Talentul ei este de nedescris iar cartea aceasta, m-a vrăjit. Cu siguranță o să cumpăr și restul trilogie, după ce termin cărțile pe care deja le am. 
În carte este vorba despre o fată numită Lumikki Andersson care primește rolul principal în piesa de teatru al școlii. După o vreme primește mesaje și scrisori de dragoste, dar scrisorile acestea repede se transform în amenințări. O persoană îndrăgostită o poate lua razna foarte ușor, iar lucrurile de care sunt capabile când cred că au găsit persoana ideală, sunt de neimaginat. 
Lumikki încearcă totul să descopere cine este acest admirator, dar lucrurile se schimbă când o persoană din trecutul ei, se întoarce. Cine credea că o piesă de teatru poate să se termine cu o tragedie? 
Câteodată iubirea ne face să ne comportăm ciudat, dar este o linie subțire între iubire și obsesie, iar această linie poate să fie încălcată foarte ușor. 
Oare ce se întâmplă când scrisorile se transform în amenințări? 
Ce se întâmplă când o persoană iubită se întoarce? 
Ce se întâmplă când un secret de mult îngropat este aflat?
Nimic bun, atât vă pot spune. 

Descrierea cărții

Trupa de teartu a unui liceu de artă pune în scenă o versiune modernă a basmului Albă ca Zăpada, cu Lumikki Andersson în rolul principal. Repetițiile merg bine, iar între Lumikki și băiatul care-l interpretează pe vânător pare să existe o chimie palpabilă. 
Oare Lumikki s-a îndrăgostit?
Cu puțin înainte de premieră, lui Lumikki îi parvine un șir de scrisori semnate de un admirator secret, a cărui pasiune pentru ea se preschimbă rapid într-o obsesie periculoasă. 
Citate care te fac să vrei să cumperi cartea 
"Te-am tot urmărit. Te-am tot urmărit fără să știi. Ți-am urmărit fiecare mișcare, fiecare expresie a feței. Te credeai tu invizibilă și neînsemnată, însă eu am văzut tot ce făceai. Te cunosc mai bine decât oricine. Te cunosc mai bine decât te cunoști chiar tu.  
Știu totul despre tine."

"Că tot veni vorba de nume, mai știu și altele. Tu ești Lumikki, Albă-ca-Zăpada, însă îți mai amintești că pe vremuri exista și Trandafirul Roșu?"

"Te iubes mai mult decât oricine. Întotdeauna." 

"Te doresc toată, cu toate simțurile mele. Vreau să te văd, să te miros, să te gust, să te ating. N-am mai dorit nimic, pe nimeni atât de tare. Tu ești idealul vieții mele, sensul existenței mele, draga mea Lumikki."

Comentarii

Postări populare