Recenzie: Tuturor băieților pe care i-am iubit (TATBILB 1)

Tuturor băieților pe care i-am iubit-Jenny Han

"You would rather make up a fantasy version of somebody on your head than be with a real person."
CARTEA ACEASTA PREZINTĂ VIAȚA MEA! Deci vorbesc serios! E ca și cum aș citii o carte despre viața mea.... M-am regăsit în Lara Jean, e ca o soră geamănă care câteodată se comportă mai ciudat de cât mine.
Până acum am avut numai momente plăcute cu cărțile lui Jenny. Scrie cărți de dragoste superbe și foarte drăguțe, unele care nu sunt extrem de siropoase de îmi vine să sar pe geam. *Știu, sunt cam ciudată dar asta este. Nu prea scăpați de mine*. Jenny este una dintre scriitoarele mele preferate, și normal că ea e scriitoarea mea preferată în domeniul Romantism. Ador cărțile ei, sunt superbe. Seria The Summer I Turned Pretty, m-a terminat total și acest lucru nu s-a întâmplat diferit nici cu The All The Boys I have Loved Before. Cartea aceasta, este magnifică! O ador și abia aștept să citesc P.S. Te mai iubesc și acum. Iar în luna mai, o să fac rost și de ultima carte din trilogie. Abia aștept. Vai, se pare că în mai o să apare multe cărți pe care mi le doresc.

Să luam un moment de liniște și să  îi mulțumim lui Jenny că l-a creat pe Peter Kavinsky! Jenny dragă, BĂIATUL ACESTA, are caracteristicile tuturor băieților pe care i-am iubit eu! Deci serios acum, e ca și cum toți ex-crushurii mei, ar fi avut un copil sau i-ar fi împrumutat trăsături lui Peter... Deci jur că în timp ce citeam cartea, mi-am amintit de toți foștii mei.. Yay.... Nu ca și cum aș fi vrut să-mi amintesc de ei, dar na.
Totuși, Peter este diferit. El este genul acela de băiat despre care visează fiecară fată dar care nu te-ar băga în seamă până nu îi oferi ceva. Da, superb, știu dar Peter acum are un loc special în inima mea. Totuși, nu-mi vine să cred ce laș e și el! *Please, do  not kill me, I am just an ordinary teenage girl who has a strong opinion and a big mouth*. Deci e la fel ca ceilalți băieți. Gura lui e mare dar când vine vorba de sentimente și lupta pentru o fată, e cam slab sau mai  bine zis, leneș.... Doamne, băiatul acesta m-a distrus și pe mine! Nu numai pe Lara Jean. Dar cred că deja vă plictisiți  de mine, și ar fi timpul să vorbesc despre carte și de ce merită să o citiți.
Cartea o prezintă pe Lara Jean, o fată din clasa a 11-a care are 2 surori și care este pe jumătate orfană, deoarece mama ei a decedat când surioara ei era încă mică. Lara Jean este ca toate fetele, timidă și ascunsă în spatele oamenilor, nu îi place să fie în mijlocul atenției și este cam ciudată, dar acest fapt ne face să o iubim.
Sora mai mare al Larei Jean, Margot, pleacă la facultate în Scoția iar Lara Jean este nevoită să aibă grijă de Kitty, surioara ei mai mică și de tatăl ei. Totul merge destul de bine până când scrisorile de dragoste, pe care Lara Jean le-a scris băieților pe care i-a iubit vreodată, când a decis că e vremea să-și ia rămas bun de la ei, sunt expediate. Lara Jean nu știe ce să facă deoarece, și Josh, vecinul ei, fostul iubit al lui Margot și iubirea ei primește scrisoarea scrisă despre el.
Fata nu mai știe ce să facă și ajunge să fie într-o relație cu Peter Kavinsky, unul dintre foștii ei crushuri. Ei doi încep să se prefacă că sunt împreună deoarece, Peter vrea să îi arate lui Genevieve, fostei sale iubite, că nu e proprietatea ei, iar Lara Jean vrea să-l convingă pe Josh că nu mai simte nimic pentru el.
Dar ce se întâmplă când o relație falsă nu mai este o relație false? Ce se întâmplă când apar sentimente?
Iar un sărut nevinovat poate distruge relația dintre 2 surori? Lucrurile nu pot să fie prezise. Nimic nu este sigur.
Deci eu vorbesc serios, chiar trebuie să citiți cartea aceasta dacă vă plac cărțile drăguțe și romantice. Mie mi-a plăcut enorm de mult. Mie, fetei căreia nu prea îi plac cărțile de dragoste. Oricum, cărțile lui Jenny chiar au ceva care mă face să le iubesc și sunt sigură că asta o să observați și voi când o să citiți cartea!

Descrierea cărții 

Ce-ar fi dacă toți băieții de care te-ai îdrăgostit vreodată ar afla ce-ai simțit pentru ei..... în același timp?

Lara Jean păstrează cu sfințenie niște scrisori de dragoste într-o cutie de pălării rămasă de la mama sa.
Scrisori pe care însă.... nu le-a primit, ci doar le-a scris. Câte una pentru fiecare băiat de care a fost îndrăgostită. 
Când scrie, Lara își deschide inima și mărturisește tot ceea ce n-ar avea curaj să spună cu voce tare. Scrisorile  sunt secretul ei. Nimeni altcineva nu trebuie să le vadă. 

Numai că într-o bună zi cineva le expediază, iar lumea imaginară pe care Lara o ținea asuncă scapă dintr-odată de sub control. 

Citate care te fac să vrei să cumperi cartea

-Nu sunt scrisori de dragoste în toată puterea cuvântului. Scrisorile mele sunt pentru momentul în care nu vreau să mai fiu îndrăgostită. Sunt de rămas-bun. Pentru că, după ce îmi termin scrisoarea, nu mai sunt consumată de propria dragoste, care devorează totul. 
Dacă dragostea e ca o posedare poate că scrisorile mele sunt propriile exorcizări. Scrisorile mă eliberează. Sau cel puțin ar trebui.-

"Love is scary, it changes, it can go away.  That's the part of the risk. I don't want to be scared anymore."

-Dacă tot a venit vorba, aș vrea să stabilim niște reguli de bază. 
-Ce fel de reguli de bază? mă întrebă el, lăsându-se pe spate.
Strâng din buze și trag aer în piept:
-Păi... nu vreau să mai încerci să mă săruți.
Peter strâmbă din buze. 
-Crede-mă, zice el, nici eu nu vreau să o fac. Și-acum mă doare fruntea, de azi-dimineață. Cred că am o vânătaie. 
Își dă părul de pe frunte. 
-Vezi vreo vânătaie?
-Nu, dar văd un început de chelie-


Comentarii

Postări populare