Recenzie: Divergent (Seria Divergent 1)

Divergent (Primul volum din seria Divergent)

"What makes you different, makes you dangerous."
Divergent, Divergent, Divergent. Lumea a intrat în criza Divergent acum 3 ani, când a apărut  primul film. Trebuie să recunosc că eram dependentă și încă îmi place foarte mult filmul. Am cumpărat seria Divergent acum 2 ani, și tot nu am terminat-o. Chiar numai mie mi se pare un pic plictisitoare? Poate că trebuia să citesc cartea mai întâi, și după aceea să mă uit la film, dar nu m-am putut abține. Pe vremea când a apărut filmul, încă nu prea eram pasionată de citit, era ceva ciudat pentru mine, în ciuda faptului că azi nu ies din casă fără o carte. 
Oricum, seria Divergent este a doua serie pe care am achiziționat-o, prima fiind seria Jocurile Foamei. Credeam că o să fie și mai superbă de cât filmul, că o să termin toată seria într-o săptămână,  păi, nu s-a întâmplat chiar așa. Mi-a luat foarte mult timp să termin prima carte! Mereu găseam o altă carte care m-a captivat mai mult, care mă surprindea mai bine și care îmi făcea mai mare plăcere. Nu spun că seria Divergent nu e bună! Ador seria, cărțile sunt bine scrise, dar totuși, mie mi se pare că filmul a ieșit mai bine. În carte se întâmplă multe lucruri ciudate. Tobias și Tris, scenele alea din film, sunt total diferite în carte! Deci pot să spun că eram șocată când cele mai captivante scene din film, erau cu totul diferite în carte. Oricum, seria mi-a plăcu foarte mult, dar nu e una dintre preferatele mele. Este frumoasă, are o poveste originală și Veronica are mult talent.
Seria Divergent mereu o să aibă un loc special în inima mea, deoarece, seria aceasta era una dintre primele serii pe care le-am citit/am început să le citesc. Filmul era preferata mea pentru multă vreme, și încă îmi face mare plăcere să mă uit la ea, chiar dacă știu deja toate replicile. Cartea prezintă mai multe scene, dă mai multe detalii, dar dacă te-ai uitat la film prim dată, atunci lucrurile ți se par un pic ciudate. De exemplu, primul sărut al lui Tris și Four, ia loc altundeva, nu în camera lui. Și Four nu este fără tricou la scena aceea *sorry girls*. Oricum, cartea este foarte frumoasă, prezintă o povste unică și diferită, și merită să o citești dacă îți place acțiunea, dar totuși este fana momentelor romantice/drăguțe.
În carte este vorba despre Beatrice, o fată de 16 ani care locuiește în Chicago, cu familia ei, într-o lume diferită de a noastră. Omenirea este împărțită în 5 grupuri, iar Beatrice acum trebuie să aleagă în care vrea să trăiască. Alegerea este greu de luat, deoarece Beatrice nu știe ce vrea să facă, unde îi este locul, iar testul care i-ar trebuii să spună unde s-ar descurca cel mai bine, dă greși iar fata află că ea este un Divergent, o persoană care s-ar potrivii în mai multe grupuri deoarece are mai multe calități. Dar lucrurile nu sunt ușoare pentru un Divergent, guvernul îi vânează deoarece le e frică de ei. Le e frică că vor să preia controlul, și frica îi face să acționeze greșit.
Ziua ceremoniei de alegere sosește, iar fratele lui Beatrice, decide să părăsească Abnegația și devine membru al Erudiților. Beatrice nu mai știe ce să facă, dar la sfârșit decide să locul ei este la Neînfricați. Dar cine a spus că o să fie ușor să îi păcălească pe ceilalți? Lucrurile merg din ce în ce mai greu, iar Tris se teme că o să fie dată afară sau și mai rău, o să trebuiască să se întroarcă la Abnegație.
La Neînfricați, Tris îl întâlnește pe Four, băiatul care trebuie să îi pregătească pe novici pentru teste și simulări. Dar lucrurile se compică când cei doi încep să aibă sentimente unul pentru celălalt. Iar guvernul nu s-a dat încă bătut, a găsit un serum nou cu care îi poate demasca pe Divergenți.
Ce se întâmplă când totul o ia razna? Tris și Four o să fie de stare să rămâne împreună, să aibă grijă unul de celălalt? Sau poate guvernul e mai rapid?
Nimic nu este sigur.

Descrierea cărții

Într-o societate divizată în fracțiuni, toți oamenii sunt siliți să aleagă cui sunt loiali. Iar alegerea pe care o face Beatrice Prior îi șochează pe toți, inclusiv pe ea însăși.
În cursul testelor extreme de inițiere, Tris trebuie să afle cine-i sunt prietenii și dacă poate să aibă încredere în bărbatul care o amenință, dar în același timp o protejează. Fiindcă Tris deține un secret letal. Unul care i-arputea salva pe cei pe care-i iubește... sau ar putea-o distruge pe ea.

Citate care te fac să vrei să cumperi cartea 

"Becoming fearless isn't the point. That's impossible. It's learning how to control your fear, and how to be free from it."

"I might be in love with you." He smiles a little. "I'm waiting until I'm sure to tell you, though."

"I have a theory that selflessness and bravery aren't all that different."

"Peter would probably throw a party if I stopped breathing,"
"Well," he says "I would only go if there was cake."

"Sometimes crying or laughing are the only options left, and laughing feels better right now."

"Fear doesn't shut you down, it wakes you up."

Comentarii

Postări populare