Recenzie film: Orașul Oaselor

Orașul Oaselor-Filmul

Filmul Orașul Oaselor, bazat pe romanul de succes al Cassandrei Clare, a apărut în anul 2013, iar în rolul principal și-au încercat talentul, actrița britanică, Lily Collins și actorul britanic, Jamie Campbell Bower. Din păcate, filmul n-a adus prea mulți bani, și studioul a decis să nu mai aducă la viață, al doilea volum din seria Instrumente Mortale. Dar în 2014, Cassandra ne-a informat, că seria ei de succes, revine dar nu pe marele ecran, ci pe televiziune în cadrul unui serial numit Shadowhunters. Serialul momentan, este la al doilea sezon, și până acum se pare că o să fie și un sezon 3. Din punctul meu de vedere, filmul era mai apropriată de carte, de cât este serialul, dar asta este numai opinia mea.
Privind faptul că am citit primele 3 volume din seria Instrumente Mortale, acum citesc volumul 4, și că m-am uitat și la film și mă uit și la serial, am decis să vă scriu o recenzie despre film, poate o să scriu una și despre serial, încă nu m-am decis.
Mie personal, mi-a plăcut foarte mult filmul. Efectele erau destul de bune. detaliile erau precise iar povestea din carte era respectată, lucru care despre serial nu se prea poate spune. Știu că sunt unele persoane care spun că serialul este superb, dar majoritatea acestor persoane n-a citit cartea, și nu știe cum este povestea originală. Din acest punct de vedere, filmul era mai bun. Orașul Oaselor a fost foarte bine ilustrat, runele erau ca în carte, negre și nu mov ca în primul sezon din serial, iar în sine povestea, era deja mai bună de cât în serial.
În serial s-au făcut foarte multe schimbări, schimbări mari și drastice, dar în film povestea este respectată. Unele lucruri sunt schimbate și în film, dar în mare parte, filmul este o ilustrație perfectă a cărții.
Acum, despre personajele din film. Mie personal, mi-a plăcut că Lily a jucat-o pe Clary, dar n-am nici o probleă nici cu Kat. Ambele actrițe sunt talentate, dar oarecum, Lily era un Clary mai bun, nu știu de ce, poate din cauza faptului, că eu mi-am imaginat o fată ca ea, în timp ce citeam cartea.
Regizorii chiar au ales un Clary potrivit, actrița a jucat rolul foarte bine, a dat sulet în proiectul acesta, și mi-ar fi plăcut dacă s-ar fin întors drept Clary, în Orașul de Cenușă. Despre Clary, chiar nu am nimic rău de spus.
Dar acum, să vorbim despre blondul preferat al tuturor, mai bine zis, Jace/Jonathan Christopher Wayland/Herondale/Lightwood/Morgenstern. Da, chiar are destul de multe nume de familie, dar tot îl iubim. În comparație cu serialul (scuze că compar atâta, dar așa simt eu nevoia), Jamie era mai potrivit pentru rolul lui Jace, de cât Dom. Dom mie mi se pare un Mark Blackthorn din Lady Midnight. nu un Jace Herondale, poate din cauza ochilor și al părului,
Jamie l-a jucat pe Jace foarte bine, serios l-a adus la viață pe Jace. A dat foarte mult suflet în rolul acesta, iar modul în care a spus câteva replici, chiar m-a pus pe gânduri. Dacă ar trebuii să aleg între Dom și Jamie, care ar fi cel mai potrivit pentru rolul lui Jace, cu siguranță l-aș alege pe Jamie, din cauza faptului că, seamănă mai bine cu Jace din carte, și pentru că a fost un Jace de excepție în film.
Despre restul personajelor, am ales să nu vorbesc atât de mult, o să spun numai câteva lucruri despre ei.
În primul rând, hai să vorbim despre Magnus! NUMAI MIE NU-MI CONVINE CĂ MAGNUS DIN SERIAL NU E CA MAGNUS DIN CARTE? Ce s-a întâmplat cu Magnusul nostru fără pantaloni și care iubește glitterul și care are ochii de pisică? Unde a dispărut Magnusul nostru îndrăgit? Deci vorbesc serios, când spun că castul din film era de 1000 de ori mai bună de cât cel din serial. Magnus din film, era Magnusul perfect. Arăta pa Magnus, se comporta ca Magnus și cel mai important, avea ochii lui Magnus. Cum să schimbi Magnusul perfect? Chiar nu înțeleg.
Apoi acolo e Izzy. Eu personal cred că Izzy din film era mai potrivită pentru rol, avea așa o înfățișare de Izzy, dacă are sens ce am spus. Chiar nu înțeleg cum n-a avut succes filmul, în timp ce actorii au fost foarte bine aleși.
Dar gata cu criticele, ar fi timpul să spun și câteva lucruri bune despre serial, chiar dacă aceasta este o recenzie pentru film,
De exemplu, în serial, actorul care-l joacă pe Simon, a fost mai bine ales de cât cel din film. Cel din film arăta deja prea diferit de Simon, gen el arăta așa maitocilar și totuși un bătăuș, în timp ce, cel din serial arăta ca Simon, prietenul cel mai bun al lui Clary. Iar despre Alec, mie chiar mi-a plăcut actorul din serial, dar și cel din film. Despre el n-am nimic rău de spus.
Apoi, acolo este Hodge. CUM POȚI ÎNLOCUII UN BĂTRÂND DE VREO 40 DE ANI CU UN BĂRBAT TÂNĂR CARE ARATĂ DESTUL DE BINE? În film, totul eraîn regulă. Hodge era bătrânul ăla ciudat cărui cel mai bun prieten era un șoim, în timp ce Hodge din serial arăta ca un bărbat de vreo 30 de ani, care încă își caută soție și merge în fiecare săptămână la bar.
În concluzie, FILMul este superb, serialul este destul de nașpa. Dacă nu vrei să începi să țipi la laptop că Ce naiba este asta? atunci îți recomand să vezi filmul.
Filmul chiar este mai bine făcut de cât serialul, este mai apropriat de carte, de cât serialul.
Dacă vă interesează cartea, puteți citii recenzia AICI